AromaStick BALANCE – študije, ki potrjujejo delovanje

 

Življenje nas zaradi vseh obveznosti prav hitro »vrže« iz ravnovesja. Ko se to zgodi, je čas, da si vzamemo trenutek zase in globoko vdihnemo.

Vzdrževanje zdravega ravnovesja med delom in prostim časom ima mnogo prednosti: poveča namreč našo koncentracijo in nivo energije za pomembne stvari, obenem pa sta stres in napetost »pod kontrolo«. Če poskrbimo za ravnovesje v vsakdanjem življenju, lažje poskrbimo tudi za splošno zdravje.

Telesna funkcija vzdrževanja ravnovesja se imenuje homeostaza. Ko stimulator povzroči spremembo v organizmu, se telo odzove na sprejeti signal s pomočjo povratne regulacijske zanke, s katero ponovno doseže ravnovesje. Ker so možgani tesno povezani s celotnim telesom, lahko torej z vplivom na možgane, vplivamo tudi na preostali del telesa. Enostavne naloge, kot so sprememba dihanja, povečana stopnja pozornosti,… Lahko vplivajo na naše počutje, čustva in nivo stresa, kar se seveda pokaže kot sprememba splošnega počutja.

Stres je naraven odziv na naše okolje. Večinoma se izraža preko limbičnega sistema, to je del možganov, odgovoren za počutje, čustva, spomin in notranje ravnovesje (Herman et al. 2005). Večina antistresnih tehnik se začne z globokim vdihom, ter kontroliranim izdihom. Zavedanje lastnega dihanja lahko zmanjša napetost mišic, zniža krvni pritisk in umiri srčni utrip in raziskave kažejo, da uporaba AromaSticka BALANCE te učinke okrepi (Schneider 2016).

AromaStick BALANCE vsebuje eterična olja, ki odpravljajo mentalno izčrpanost in stres, obenem pa izboljšajo mentalno vzdržljivost in budnost. Všeč je tudi Simoni, ki se rada ukvarja z jogo: PREBERI TUKAJ

Olje poprove mete je znano na področju medicine, saj pozitivne lastnosti (poleg antibakterijskih) kaže pri zmanjšanju postoperativne slabosti (Tate 1997, Sinclair et.al. 1999), pomaga pri izboljšanju živčnih motenj in mentalne izčrpanosti (Tisserand 1993). Študija je celo pokazala, da inhaliranje olja poprove mete izboljša našo budnost in izboljša spomin (Moss et al. 2009).

 

Cipresino olje se običajno uporablja zaradi pomiritvenih lastnosti in učinka osvežitve. Študije kažejo, da inhalacija tega olja lahko zmanjša nivo stresa (Nam et al. 2008), obenem pa ima pomirjujoč učinek na telo in um (Ikei et al. 2015). Študije pri živalih so pokazale celo, da cipresino olje lahko vpliva na mentalno vzdržljivost (Lim et al. 2004).

 

Olje geranije se je v študiji na ljudeh izkazalo kot učinkovita pomoč pri odpravljanju nelagodja in tesnobe (Morris et al. 1995), kar je bilo dodatno dokazano s študijami z živalmi. Delovanje tega olja je toliko močnejše, če mu dodamo še druga olja s temi lastnostmi (Salvesen 2009). Olje geranije se tako priporoča pri odpravi nervoze, potrtosti in nelagodja – na neinvaziven in neškodljiv način, kar je pokazala nedavno opravljena študija (Fakari et al. 2015).

 

Olje ingverjeve korenine se je odlično izkazalo v kliničnih študijah kot pomoč pri zmanjšanju slabosti in bruhanja v okrevanju po narkozi (Geiger 2005). Nekatere študije so nakazale (niso pa dokončno potrjene), da olje ingverja pomaga celo pri slabosti, ki jo povzroča kemoterapija (Lua et al. 2015). Nekateri testi kažejo, da inhalacija olja poprove mete in ingverja poleg zmanjšanja slabosti in bruhanja tudi zmanjša dejansko uporabo sredstev proti slabosti, kar je seveda za paciente zelo dobrodošlo (Lua et al. 2012). Poleg slabosti lahko ingverjevo olje pomaga odpravljati potovalno slabost, mrazenje in slabo cirkulacijo krvi (te trditve sicer še niso 100% potrjene in zato so potrebne še nadaljnje raziskave).

Učinkovitost eteričnih olj pa nikakor ni odvisna le od vrste olja, ki ga uporabimo. Učinek olja je zelo močno povezan s koncentracijo njegovih molekul v zraku, ki ga vdihnemo (Buchbauer et al. 1993).

Vdihavanje eteričnih olj iz izparilnika ima 2 pomanjkljivosti, čeprav je vseeno koristno in izkušnja je običajno zelo prijetna.

Prva pomanjkljivost je ta, da je koncentracija molekul, ki jih vdihnemo, precej nižja od koncentracije, ki jo zagotovi uporaba inhalatorja.

Druga pomanjkljivost pa je ta, da smo pri uporabi izparilnika tem molekulam izpostavljeni dlje časa, zaradi česar se telo navadi nanje (to imenujemo adaptacija). Pozitivni učinki so tako precej manjši, lahko pa jih tudi sploh ni več (Chaudhury 2010).

 

Uporaba AromaSticka je torej učinkovitejša, saj visoko koncentracijo molekul zagotovi direktno do nosne votline, obenem pa je čas izpostavljenosti tem molekulam izredno kratek. Obenem je prednost v tem, da »prisili« uporabnika, da močno vdihne – tako molekule dejansko prenese do epitelija v nosu, kjer je predel, s katerim vonjamo.

 

Vse našteto zagotavlja, da uporaba AromaSticka zagotavlja 300% boljši učinek eteričnih olj, kot bi jih olja, razpršena v zrak (Schneider 2016). Omenim lahko še dejstvo, da nas uporaba AromaSticka prepriča v globok vdih, kar je, kot že omenjeno, samo po sebi del sprostitvene tehnike.

Ker AromaStick BALANCE združuje vsa opisana olja in jih »pripelje« direktno v nos, ima BALANCE sposobnost, da zmanjša stres hitro in učinkovito.

Klinična študija je pokazala pomembne razlike med kontrolno skupino, skupino, ki je uporabila Nelson’s Bah flower rescue remedy in skupino, ki je uporabila AromaStick BALANCE.

Po 3 inhalacijah AromaSticka BALANCE v desetih minutah se je sistolični krvni tlak znižal za 13mmHg, diastolični za 11mmHg in srčni utrip za 9 utripov na minuto (Schneider 2016).

Tabela: glavne spremembe po 3 inhalacijah v desetih minutah [Schneider 2016]

AromaStick BALANCE vsebuje mešanico eteričnih olj, ki delujejo pomirjujoče, a obenem stimulirajoče, kar se kaže kot občutek kontrole, obvladanosti in ravnovesja za čustveno uravnoteženo življenje.

AromaStick naravni inhalatorji niso zdravilo in niso namenjeni zamenjavi zdravil pri zdravljenju, blaženju ali preprečitvi bolezni in zdravstvenih težav. Namen tega zapisa je zgolj predstavitev AromaStick-a in eteričnih olj, ki jih vsebuje. Namen AromaStick-a je izboljšanje počutja zdravih posameznikov. 

 

VIRI

Buchbauer G, Jirovetz L, Jäger W, Dietrich H, Plank C. (1995) Aromatherapy: evidence for sedative effects of the essential oil of lavender after inhalation. Z Naturforsch 46(11-12):1067-72.

Chaudhury D, Manella L, Arellanos A, Escanilla O, Cleland TA., Linster C (2010) Olfactory bulb habituation to odor stimuli. Behav Neurosci, 124(4), 490-499

Fakari F.R., Tabatabaeichehr M., Kamali H. Fakari F.R., Naseri M. (2015 Effect of Inhalation of Aroma of Geranium Essence on Anxiety and Physiological Parameters during First Stage of Labor in Nulliparous Women: a Randomized Clinical Trial, J Car Sci, 4 (2):135-141

Geiger JL, (2005) The Essential Oil of Ginger, Zingiber Officinale, and Anaesthesia. Int J Aromather, 15(1); 7-14, 2005

Herman JP, Ostrander MM, Mueller NK, Helmer Figueiredo (2005) Limbic system mechanisms of stress regulation: Hypothalamo-pituitary-adrenocortical axis Prog Neuro-Psychoph  29; 1201 – 1213

Ikey H., Song CH,Miyazaki Y (2015) Physiological effect of olfactory stimulation by Hinoki cypress leaf oil. J Physiol Anthrapo , 34:44,

Lim WC., Seo JM, Lee C, Pyo HB, Lee B (2005) Stimulative and sedative effects of essential oils upon inhalation in mice, Arch Pharmacal Res, 28(07); 770-774,

Lua PL., Salihah N, Mazlan N, (2015) Effects of Inhaled Ginger Aromatherapy on Chemotherapy-Induced Nausea and Vomiting and Health-Related Quality of Life in Women with Breast Cancer. Comp Ther Med,  23(3); 396-404,

Lua PL, Zakaria NS (2012)., A Brief Review of Current Scientific Evidence Involving Aromatherapy Use for Nausea and Vomiting. J Alt Comp Med  18(6)

Morris N., Birtwistle ST., Toms M. (1995) Anxiety reduction by aromatherapy: Anxiolytic effects of inhalation of geranium and rosemary, Int JAromatherapy, 7 (2); 33-39

Moss M, Hewitt S, Moss L, Wesnes K (2008), Modulation of Cognitive Performance and Mood by Aromas of Peppermint and Ylang-Ylang, Int J Neurosci, 8(1)

Nam ES, Uhm DC (2008), Effects of Phytoncides Inhalation on Serum Cortisol Level and Life Stress of College Students, J Korean Acad Adult Nurs. 20(5):697-706

Salvesen G.J. (2009) The effects of inhaled bergamot and geranium essential oils on rat behavior, Theses. The University of Waikato, Hamilton, New Zealand, 2009

Schneider R (2016), There is something in the air: Testing the efficacy of a new olfactory stress relief method (AromaStick®). Stress Health 32(4): 411–426

 

Schneidermann Neil, Ironson Gail, Siegel Scott D (2005)Stress and Health: Psychological, Behavioral, and Biological Determinants, Annu Rev Clin Pharmacol, 1;:607-628

 

Sinclair DR, Chung F, Mezei G (1999) Can postoperative nausea and vomiting be predicted? Anesth  91; 109-118

Tate S (1997) Peppermint Oil: A treatment for postoperative nausea. J Adv Nurs  26; 543-549

Tisserand R. (1993) The art of aromatherapy Essex,: C.W. Daniel

Leave a Reply

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja